~*KaRaMKaN DiRiMu DaLaM LaUTaN ZiKiR, ReBaHKaN DiRiMu Ke DaDa SoLaT, TiNgKaTKaN DiRiMu DeNGaN aMaLaN SuNaT. NeSCaYa DiRiMu aKaN BeRoLeH BeRKaT & RaHMaT*~

Thursday, October 21, 2010

**Sanah Helwah**



Assalamualaikum sahabat2...apa khabar smua.. apa khabar iman kita? hati kita? masih trjaga sepenuhnya?? insyaAllah.. everything ok kan~~~ ;)

Alhamdulillah.. kali ini saya curi2 masa buat entry terbaru ni.. yang semestinya brkait dengan hari lahir kan..hehe..
Tanggal 21.10.2010 genap umurku 22 tahun.. ( kalau dalm kelendar Islam :10 rabiulawal 1409) dah x lama jugak tu...ngeh3x =p

Hari ini diriku bersyukur sangat kerana masih diberi peluang untuk masih bernafas di atas muka bumi Allah ini.. bersyukur kerana masih sempat diberi peluang oleh Allah untuk terus melakukan amal.. terima kasih Ya Allah untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan, terima kasih untuk bakat dan anugerah yang Engkau anugerahkan padaku. Sesungguhnya terlalu banyak yang Engkau telah berikan padaku dan terlalu sedikit pengabdianku terhadap-Mu


" Ya Allah kadang2 trasa malu diriku pada-Mu... diri ini sering melakukan dosa.. sering alpa dalam suruhanmu.. tapi Allah Maha Pemurah..Maha Penyayang.. masih tetap menerima diriku yang hina ini.. diri seumpama daun kering yang hanya menunggu masa untuk gugur..tetapi dihidupkan kembali dengan nikmat hujan dari-Mu.. Ya Allah..betapa kasihnya Allah pada setiap makhluknya...tapi... adakah ku sedar semua ini???? sedarkah diriku??? sedar untuk berapa lama?? sehari?? 2 hari?? atau pn hanya terdetik seketika di hati kecil ini bagai angin lalu??? =( "



Dalam usia begini, Maka semakin pendeklah umurku sebenarnya. Pendek kerana semakin dekat dan hampir aku kepada kematian.aku ingin menjadi lebih dekat padaMu. Aku ingin lebih merindui-Mu Ya Rahim. dala usia meniti senja ini, yang kuharapkan hanyalah ketenangan, kekhusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.

Sepanjang bergelar hamba Allah, aku tidak tahu sejauh mana amalku selama ini diterima Allah. Adakah segala amalku selama ini hanyalah sia-sia atau tidak. Aku tidak tahu masih sayangkah Allah padaku.

Ya Allah dekatkanlah aku pada-Mu. Limpahkanlah rahmat kasih sayang-Mu pada hamba-Mu yang lemah ini.

Ya Al-Hakim, berikanlah ilham kepadaku agar aku terus berkarya, agar aku terus mampu memberikan sedikit ikhtibar dan dakwah dengan caraku. hulurkan padaku kebijaksaan agar aku terus mampu memacu kalam keinsanan sehingga tiba waktunya Engkau menjemputku pergi.

Ya Allah ampunkanlah segala doaku yang tak terhitung banyaknya. Aku insan yang lemah Ya Allah. Berikan aku kekuatan untuk meneruskan hidup ini.Jadikanlah aku anak yang solehah.. yang sntiasa mengembirakan hati ummi abahku..
peliharalah diriku agar terus teguh di TaliMu.Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al-Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin~~~




"Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan. Iman itu bukan hanya harapan, ia adalah apa yang terpancar di dalam hati dan dibuktikan dengan amalan"



www.tips-fb.com

2 comments:

  1. salam..

    sanah helwah ya ukhti,moga sentiasa dalam peliharaanNYA..

    ReplyDelete
  2. wassalam istishad...

    syukran ya ukhti.....insyaALLAH moga hidup kita sama2 diberkati oleh-Nya.. hidup dan mati demi Islam.. (",)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...